- Temat zajęć: ?W poszukiwaniu odpowiedzi na list?
- Nazwa i adres placówki: Niepubliczne Przedszkole ?Sprytny Maluch? ;
Celbówko 2; 84-100 Puck
- Autorzy scenariusza: Faustyna Trendel i Bożena Kubowicz ? Machnica
- Wiek dzieci: 4-5 lat i 2 dzieci sześcioletnich
- Grupa: grupa przedszkola ?Sprytny Maluch?
- Czas trwania zajęć: 30 minut
- Cele ogólne:
– nabycie dobrych nawyków cyfrowych
– nauka bezpiecznego korzystania z technologii
– nauka planowania
Cele szczegółowe
– nabycie dobrych nawyków pozwalających na pracę zespołową do pracy, zabawy i nauki
– kształtowanie logicznego myślenia
– zdobycie podstaw matematyki
8. Wykorzystane pomoce multimedialne i tradycyjne:
– robot Bee-Bot
– mata do Bee-Bota
– mapa gminy Puck wykonana w przedszkolu do zaplanowania za pomocą robota trasy na
wyprawę do Swarzewa celem wyłowienia z zatoki puckiej butelki z listem
– rolki papierowe, sznurek, farby i pędzle do wykonania lornetek dla żeglarzy z przedszkola
– łódka z wiosłami
– monety 5 i 2 złotowe
– siatki na motyle
– uśmiechnięte i smutne minki do ewaluacji zajęć
9. Nabyte kompetencje i rozwijane umiejętności:
– kompetencje społeczne takie jak: praca w grupie i dążenie do kompromisu
– umiejętność precyzyjnego myślenia
– umiejętność myślenia logicznego,
– kreatywność, pomysłowość i dbałość o szczegóły
– umiejętność programowania robota Bee
10. Opis zajęć i zadania:
Nasze przedszkole realizuje już 2 rok projekt żeglarski, którego pomysłodawcą są nauczyciele przedszkola. Rok temu napisaliśmy list do nieznanego nam pirata, włożyliśmy do butelki, pojechaliśmy nad morze, aby wrzucić butelkę do wody. Uczyliśmy się żeglowania pływając łódkami po zatoce puckiej. Budowaliśmy łodzie w przedszkolu z masztami i sterami. Uczyliśmy się wiązania węzłów żeglarskich.
A teraz postanowiliśmy odnaleźć list , pewnie napisany do nas jako odpowiedź do przedszkola. W tym celu narysowaliśmy mapę gminy Puck z częścią zatoki puckiej. Mapa została pokolorowana( niektórzy z nas świetnie kolorują) ukazując tereny zalesione. Celem, do którego zmierzamy jest Swarzewo nad zatoką. Aby tam się dostać wynajęliśmy autokar. Przez kilka dni planujemy – sprytnie, trasę do Swarzewa za pomocą naszego Przyjaciela robota BEE. Każdy przedszkolak ma inny pomysł i każdy jest dobry. Uczymy się cierpliwości i tolerancji. Po drodze musimy jeszcze uzbierać koszyk grzybów dla zaprzyjaźnionego Rybaka, który poinformował nas o butelce unoszonej przez fale. Znamy też miejsce z ukrytym skarbem ( to monety polskie i korony szwedzkie).Warto go zdobyć zbaczając z drogi. Po przyjeździe do Swarzewa powtarzamy używając robota Bee, wspólnie ustaloną ostateczną drogę do wydobycia butelki. Wchodzimy na pomost, kilkoro przedszkolaków wsiada z nauczycielem do łódki i wyławia siatkami na motyle butelkę z listem. Hura! Ale przygoda!
11. Podsumowanie.
Zabawa była wyśmienita. Wszystkie zaplanowane zadania zostały wykonane. Przyjaciel Bee jest popularny w naszym przedszkolu. Zdobyty skarb pozwolił na zabawę z monetami ( wykonywaliśmy działania matematyczne) Liczyliśmy prawdziwe pieniądze!
12. Ocena zajęć przez dzieci.
Uśmiechnięte minki zostały wybrane przez dzieci. To znak zadowolenia z przygody, w której dzieci brały udział. Zajęcia przyniosły dużo radości i wszyscy chętnie w nich uczestniczyli.
Otwiera się w nowym oknie