Ułatwienia dostępu

Search
Close this search box.

E- urząd w zasięgu ręki

Za pośrednictwem serwisu udostępnionego od 1 lutego 2021 roku  na stronie internetowej www.podatki.gov.pl mogą Państwo łatwo, szybko i kompleksowo załatwić swoje sprawy podatkowe.

 

E-Urząd Skarbowy działa przez całą dobę, można z niego korzystać z dowolnego urządzenia połączonego z Internetem. Aby skorzystać z serwisu należy zalogować się za pomocą profilu zaufanego, e- dowodu, bankowości elektronicznej lub danymi podatkowymi.

W e-Urzędzie Skarbowym można załatwić między innymi takie sprawy jak:

  • złożenie wniosku o zaświadczenie o dochodach PIT,
  • złożenie wniosku o zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach,
  • złożenie wniosku o zaświadczenie o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek wykazanych w PIT,
  • złożenie zgłoszenia aktualizacyjnego danych osobowych ZAP-3 dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej,
  • złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty,
  • złożenie czynnego żalu,
  • złożenie pisma ogólnego w dowolnej sprawie,
  • złożenie zawiadomienia ZAW-NR,
  • złożenie wniosku o przeksięgowanie podatku,
  • złożenie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty,
  • złożenie UPL-1,
  • złożenie OPL-1.

Oprócz w/w spraw możesz także:

  • wysłać Twój e-PIT,
  • skorzystać z e-mikrofirmy (bezpłatna aplikacja do generowania i wysyłki JPK),
  • sprawdzić wykaz Twoich mandatów,
  • dokonać płatności online wyłącznie za siebie,
  • uzyskać informację o zwrotach z PIT czy VAT.

Dzięki personalizacji danych w e-Urzędzie Skarbowym zalogowany użytkownik ma dostęp do swoich danych i możliwość załatwienia wielu spraw bez wychodzenia z domu.

Od 1 marca 2022 roku wszedł w życie standard umawiania wizyty przed przyjściem do Urzędu Skarbowego. Klient w prosty i dogodny sposób może zarezerwować swoją wizytę przez Internet.

 

Możesz to zrobić na stronie podatki.gov.pl ze swojego komputera lub smartfona, możesz to zrobić także w siedzibie urzędu na komputerze przeznaczonym do rejestracji wizyt lub telefonicznie.  Na sali obsługi pracownicy pomogą w rejestracji przez komputer czy aplikację w telefonie osobom, które nie umieją zrobić tego samodzielnie.

 

Numery telefonów dedykowane do umawiania wizyt telefonicznych w Urzędzie Skarbowym w Pucku : 58 774 24 29; 58 774 24 38.

 

Pamiętaj: Klient umówiony ma pierwszeństwo wizyty i określoną godzinę, o której zostanie przyjęty.

 

Wizyty można umawiać już dzisiaj, a do wyboru są terminy na najbliższe 14 dni. Najprościej zrobić to przez Internet. Wystarczy skorzystać z usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” na podatki.gov.pl lub na stronach poszczególnych urzędów skarbowych.

Na wizytę można umówić się także telefonicznie (numery telefonów można sprawdzić na stronie www urzędu skarbowego) lub podczas osobistej wizyty w urzędzie – w punkcie „Umawianie wizyt”, który znajduje się blisko wejścia.

 

Liczymy, że możliwość umawiania wizyt przez Internet ułatwi podatnikom załatwianie ich spraw. Dzięki temu, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługujemy umówionych klientów, unikniemy nadmiernych kolejek oraz poprawimy komfort i bezpieczeństwo.

 

 

Otwiera się w nowym oknie

Wprowadził:

Piotr Kropidłowski

Piotr Kropidłowski

Na skróty: