Za pośrednictwem serwisu udostępnionego od 1 lutego 2021 roku na stronie internetowej www.podatki.gov.pl mogą Państwo łatwo, szybko i kompleksowo załatwić swoje sprawy podatkowe.
E-Urząd Skarbowy działa przez całą dobę, można z niego korzystać z dowolnego urządzenia połączonego z Internetem. Aby skorzystać z serwisu należy zalogować się za pomocą profilu zaufanego, e- dowodu, bankowości elektronicznej lub danymi podatkowymi.
W e-Urzędzie Skarbowym można załatwić między innymi takie sprawy jak:
- złożenie wniosku o zaświadczenie o dochodach PIT,
- złożenie wniosku o zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach,
- złożenie wniosku o zaświadczenie o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek wykazanych w PIT,
- złożenie zgłoszenia aktualizacyjnego danych osobowych ZAP-3 dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej,
- złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty,
- złożenie czynnego żalu,
- złożenie pisma ogólnego w dowolnej sprawie,
- złożenie zawiadomienia ZAW-NR,
- złożenie wniosku o przeksięgowanie podatku,
- złożenie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty,
- złożenie UPL-1,
- złożenie OPL-1.
Oprócz w/w spraw możesz także:
- wysłać Twój e-PIT,
- skorzystać z e-mikrofirmy (bezpłatna aplikacja do generowania i wysyłki JPK),
- sprawdzić wykaz Twoich mandatów,
- dokonać płatności online wyłącznie za siebie,
- uzyskać informację o zwrotach z PIT czy VAT.
Dzięki personalizacji danych w e-Urzędzie Skarbowym zalogowany użytkownik ma dostęp do swoich danych i możliwość załatwienia wielu spraw bez wychodzenia z domu.
Od 1 marca 2022 roku wszedł w życie standard umawiania wizyty przed przyjściem do Urzędu Skarbowego. Klient w prosty i dogodny sposób może zarezerwować swoją wizytę przez Internet.
Możesz to zrobić na stronie podatki.gov.pl ze swojego komputera lub smartfona, możesz to zrobić także w siedzibie urzędu na komputerze przeznaczonym do rejestracji wizyt lub telefonicznie. Na sali obsługi pracownicy pomogą w rejestracji przez komputer czy aplikację w telefonie osobom, które nie umieją zrobić tego samodzielnie.
Numery telefonów dedykowane do umawiania wizyt telefonicznych w Urzędzie Skarbowym w Pucku : 58 774 24 29; 58 774 24 38.
Pamiętaj: Klient umówiony ma pierwszeństwo wizyty i określoną godzinę, o której zostanie przyjęty.
Wizyty można umawiać już dzisiaj, a do wyboru są terminy na najbliższe 14 dni. Najprościej zrobić to przez Internet. Wystarczy skorzystać z usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” na podatki.gov.pl lub na stronach poszczególnych urzędów skarbowych.
Na wizytę można umówić się także telefonicznie (numery telefonów można sprawdzić na stronie www urzędu skarbowego) lub podczas osobistej wizyty w urzędzie – w punkcie „Umawianie wizyt”, który znajduje się blisko wejścia.
Liczymy, że możliwość umawiania wizyt przez Internet ułatwi podatnikom załatwianie ich spraw. Dzięki temu, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługujemy umówionych klientów, unikniemy nadmiernych kolejek oraz poprawimy komfort i bezpieczeństwo.
Otwiera się w nowym oknie